vineri, 30 ianuarie 2015

Paradisul pierdut

      Cu toţii promovăm ideea de paradis. Unii îl denumesc rai ,cel aflat în enigmatica “lume de dincolo”. Alţii văd paradisul într-un peisaj deosebit, sau într-un simplu moment petrecut alături de persoana iubită. Pentru mine s-ar putea regăsi cate o bucăţica din paradis în toate cele scrise mai sus. Însă, aseară am reuşit să simt că am pătruns în totalitate în minunatul paradis despre care toată lumea vorbeşte  şi, surprinzător, am simţit asta într-un loc vizitat mult prea des pentru a crede că acolo voi simţi că am atins idealul de mult căutat. Dar până acum unde şi-a ascuns magia? De ce multitudinea de oameni îi acopereau frumuseţea uimitoare văzută abia ieri?

    În timp ce mă plimbam pe aleea pustie din parc, râzând şi cu nelipsita cască în ureche am reuşit să văd în sfârşit cât este de minunat parcul în care îmi petreceam cateva ore în fiecare seară în ultimul timp. Cerul senin permitea după atât de mult timp lunii şi stelelor să lumineze cerul ce apărea supărat şi plângea de-a lungul întregii săptămâni. Lacul se dezgheţase total şi primea liniştit reflexiile lunii şi a felinarelor triste ce luminau traseul celor ce işi menţineau corpul în formă sau îşi înecau tristeţea în sport. În zonele mai întunecate puteai întrezări câte o răţuşcă ce spulbera perfecţiunea reflexiilor în apă, bucurându-se şi ea de vremea senină. Dacă te apropiai iţi puteai vedea chiar şi tu chipul ilustrat perfect,ce aluneca până pe  fundul lacului,căutând secretul idealului de mult pierdut.

     Am încercat să mă îndepărtez de lac,ocupându-mi mintea cu altceva. Acel peisaj idilic ţi-ar fi putut fura sufletul, mintea, lăsându-te chiar şi fără raţiune în misterul nocturn ce te învăluia uşor,încercând ca un orb să te ghidezi după vocile greierilor în speranţa că le vei putea recupera. Astfel, îndepărtându-mă de ispita din faţa mea,ajung să mă întreb-Paradisul rămâne doar un ideal? Poate ca da, deoarece acesta nu poate fi exploatat până în cele mai adânci secrete, dar  în acel moment, pot spune cu mâna pe inimă că ajunsesem în Paradis. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu